Saturday, January 30, 2010

PAHALA ONLINE..

   PAHALA ONLINE......MELIHAT TELATAH ANAK-ANAK KECIL...BERMAIN-MAIN DENGAN RIANG DAN GEMBIRA.........saya termenung seketika..."TERDETIK DI HATI...,Seringlah membawa anak-anak ke masjid dan surau.. dan pastikan pengawasan mereka kerana di masjid sering berkumandang tilawatul dan nasyid (zikir dan tasbih) memuji yang maha ESA...      (Online pahala tatkala di baca)
ALLAH memelihara....kanak-kanak dengan ASma-AL-HUsna-Nya.Persekitaran angat penting bagi menjamin pemeliharaan tersebut ( iman ) .Pengaruh persekitaran juga amat penting bagi memupuk sahsiah iman di dalam diri ini juga..
(Online pahala tatkala di baca Kanak-kanak juga mampu mengembirakan orang dewasa dengan telatah mereka, andai ada yang benci, itu petanda penyakit hati yang kronik,  (dengki ,Khianat dan ujud )..Rawatilah hati dengan zikir....hanya di dalam hati tanpa putus.....tiada yang mengetahuinya kecuali yang Esa..
  Fahamilah jiwa dan corak pemikirankanak-kanak kerana pada mereka ada ilmu (diselitkan tarbiahdengan kasih sayang )- bagi mereka yang mahu berfikir..Dianugerahkan oleh ALLAH s.w.t..akal dan fikiran...gunakanlah dengan sebaiknya..kerna itulah yang membezakan kita dengan haiwan..
(Online pahala tatkala di baca)   Kanak-kanak adalah seperti kain putih, dan mereka tiada dosa...Mengapa...? Sesungguhnya ALLAH tidak menghukum mereka yang tidak mengerti akan segala sesuatu....Pimpimlah dan beri ajaran yang baik pada mereka...melentur buluh biarlah dari rebungnya....tiada satu pun di dalam dunia yang mahu anak-anak mereka menjadi jahat....hatta seorang penyamun pun mahu anaknya menjadi seorang baik sebaik mungkin....
(Online pahala tatkala di baca

4 comments:

Just Bryan said...

Jadi ingin balik ke masa kanak-kanak...

Anonymous said...

Thanks komen....hanya sejarah yang indah..
kehidupan harus diteruskan...kuatkan iltizam...
fokus pada apa yang di cita...

thanks...

joegrimjow said...

da baca ustaz zaharuddin punye artikel pasal anak?

mimi said...

blum....nanti saya baca...thnaks info...joegrimjow..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...