Monday, April 22, 2013

MakNyah

Ibnu Abbas r.a. menyatakan:

لعن رسول الله صلى الله عليه وسلم المتشبهين من الرجال بالنساء والمتشبهات من النساء بالرجال 
"Rasulullah SAW melaknat lelaki yang menyerupai wanita dan wanita yang menyerupai lelaki."
(Riwayat al-Bukhari)

Budaya songsang ini yang akhirnya akan menjebakkan diri ke kancah homoseksual, bukan sahaja dilaknat oleh Nabi SAW, bahkan disebutkan di dalam al-Quran kisah kaum Nabi Luth yang akhirnya dihujani dengan batu sehingga musnahnya kaum tersebut.

Golongan sebegini yang dilaknat oleh Allah dan Rasul-Nya tidak sepatutnya diredhai oleh umat Islam dan mereka tidak sewajarnya diberi keselesaan kecuali dengan menggesa agar mereka kembali kepada jalan yang benar.

Persoalan hak hanya boleh diutarakan jika hak itu adalah kebenaran, tetapi dalam persoalan maknyah, pengkid dan homoseksual ini, tiada hak bagi mempertahankan perkara-perkara yang batil atau yang telah diharamkan oleh Allah dan Rasul-Nya. Bahkan secara saintifik juga sudah membuktikan genetik lelaki yang lembut atau maknyah tetap juga membuktikan bahawa dia masih lelaki, dan begitulah sebaliknya.

Anehnya hari ini kelihatan muslim yang mengambil mereka sebagai teman rapat, bergelak ketawa bersama, sehingga golongan sebegini tidak lagi merasa seperti masyarakat mengecam mereka. Mereka sudah berasa aman dan tanpa segan silu menonjolkan diri mereka di khalayak masyarakat. Apakah sikap berdiam diri kita atau berlepas diri yang akhirnya boleh mengakibatkan kerosakan akhlak dan masyarakat ini akan dapat membantu atau mengubah keadaan ini. Atau apakah hingga Allah menurunkan bala dan azab ke atas kita barulah kita hendak sedar akan tanggungjawab ini. Bersama-samalah kita berpesan-pesan bagi membentuk umat Islam dengan budaya dan prinsip Islam yang sebenar. Wallahu a’lam.

6 comments:

Anonymous said...

I wаs rесommendеd this blog bу my соusin.
I'm not sure whether this post is written by him as nobody else know such detailed about my difficulty. You are incredible! Thanks!

my blog post ... hcg food list
Also see my website > hcg injections side effects

Anonymous said...

Υou need to take ρаrt in a contеst for one of
the moѕt uѕeful ωebѕіtes οn the internet.
I most certainly will recommend this site!


Feel free tο ѕurf tο mу web-sіte -
hcg diet menu
my webpage > hcg diet results

Anonymous said...

salam kak mimi..lawatan pg disini

TiranaAduka said...

salam kak mimi..lawatan pg disini

TiranaAduka said...

terima kasih atas lawatan kak mimi

jelita said...

terimkasih atas infonya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...