Friday, July 9, 2010

Cahaya Di Wajah Nabi SAW

Telah diriwayatkan dari Siti Aishah rha. bahwa ia telah berkata : "Ketika aku sedang menjahit baju pada waktu sahur (sebelum subuh) maka jatuhlah jarum dari tanganku, kebetulan lampu pun padam, lalu masuklah Rasulullah SAW. Ketika itu juga aku dapat mengutip jarum itu kerana cahaya wajahnya, lalu aku berkata, "Ya Rasulullah alangkah bercahayanya wajahmu! Seterusnya aku bertanya: "Siapakah yang tidak akan melihatmu pada hari kiamat?" Jawab Rasulullah SAW: "Orang yang bakhil." Aku bertanya lagi: "Siapakah orang yang bakhil itu?" Jawab baginda : "Orang yang ketika disebut namaku di depannya, dia tidak mengucap shalawat ke atasku."

BERDOA

Berkata Al-Barra' ra. bahwa Nabi SAW. bersabda: "Segala doa itu terdinding (terhalang untuk dikabulkan) dari langit sehingga orang yang berdoa itu mengucapkan shalawat untuk Muhammad dan keluarga Muhammad. "

5 comments:

Pakies said...

Suhanallah begitulah Baginda Rasulullah SAW dengan segala mukjizatnya, semoga kita akan mendapatkan syafaat di hari akhir kelak dengan memperbanyak shalawat

zikrie said...

salam perjuangan..x)
sy ske en3 ni, ringkas dan padat..x)
semoga ada kebaikan untuk semua..x)

Herdoni Wahyono said...

Nabi agung dengan budi pekerti yang amat mulia. Contoh bagi kita semua. Semoga kita tidak termasuk orang yang bakhil. Trims pencerahannya. Salam sukses.

Bidadarisyurga said...

subhanallah..

mimi said...

~~thanks all my friend sudi singgah~~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...