Tuesday, May 1, 2012

PISANG BERBUAH DUA KALI

Salam semua..




Pisang berbuah dua kali...pertama kalinya di depan mata ternampak pisang berbuah dua kali  kalau nak diikutkan memang tak percaya....tapi kejadian ini berlaku di depan mata kak mimi sendiri...manakan mungkin pisang boleh berbuah dua kali...bila ternampak kejadian itu.....termenung seketika sambil merenung jauh..

Begitulah kebesaran Yang Maha Pencipta...kalau nak buat lawak....ungkapan atau peribahasa "tak mungkin pisang berbuah dua kali" dah tak boleh di gunakan pada masa sekarang..huhuhuhuhuhu....

Dunia nie umpama roda....kadang kita di atas,kadang kita di tepi dan ada kalanya kita di bawah...( dimana posisi kehidupan anda sekarang )...  sambil mimi nak promosikan website baru mimi ni...DISINI
bolehlah reg.dan masukkan gambar yang unik atau yang baik-baik.sebagai contoh macam mimi masukkan gambar pisang berbuah dua kali tu...berbalik pada soal kehidupan.....kita tak lari dari melakukan kesilapan selaku manusia biasa yang alpa dan lalai..jadi...jika terkeluar dari landasan yang betul  segeralah kita kembali ....bukan untuk mimi berceloteh  atau berleter..sekadar buat renungan mimi di alam maya ini dan meluahkan isi rasa hati yang berbeku..maafkan mimi jika terkasar bahasa...

 Lihat gambar Pisang berbuah dua kali disini

Kesabaran adalah asas yang perlu kita semai dan pupuk .Ianya memerlukan asuhan rohani yang panjang.Bukan setakat di bibir ...ianya harus lahir dari hati yang tulus ikhlas dan suci...Setiap dugaan ada hikmah yang tersembunyi ,yang harus kita renung untuk kita jadikan ikhtibar dan pengajaran dalam melalui liku-liku kehidupan...yang penuh pancaroba

Pisang tak akan berbuah tiga kali.....kesilapan yang lalu jadikan pedoman...

wasalam..
~~huge mimi~~~

12 comments:

kaishin said...

tak penah jumpa lagi pisang berbuah dua kali..alpa dan lalai tu mainan syaitan, muhasabah diri :)

mimi said...

@ kaishin...terjadinya di depan mata kak mimi tu yang kongsi tu kat blog buat renungan semua... thanks singgah...

caliph shuriken said...

hrp2 x berbuah sampai tiga kali yer, huh...

mimi said...

@caliph shuriken harap begitulah

Penyuluh Perikanan said...

baru kali ini pisang bisa dua kali berbuah, mungkin pisang ajaib itu sobat

mimi said...

@penyuluh perikanan satu dalam sejuta...tanda tanda kebesaran yang maha esa....

Puteri Kasih said...

mungkin lepas ni tiga kali kot..hehe

mimi said...

@ puteri kasih....belum jumpalagi yang ketiga

Abu Luqman said...

singgah sini...tak pe..lama tak bw..yang hilang terus pun ada

mimi said...

@AbuLuqman...lindu v/s rindulakat semua member2 lama....tu la pasal....memang yang ghaib selama-lamanya pun ada.....terkenang masa lalu.......sronok bw...

~~oOpEt~~ said...

berlari berkejaran~ singgah di sana sini!

mimi said...

@oopet.....seindahbunga ditaman danberinfo blog blog sahabat semua

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...