Thursday, August 21, 2014

Gembira Dalam Duka


Syukur atas Nikmat Yang DiLIMPAHKAN olehnya...
Cek yang diterima dari pusat zakat 
Bagi tuntutan (klim)  Bulan JUNE 2014. telah selamat diterima...syukur syukur al-hamdulillah....... jumlah yang di pohon dan yang telah di luluskan adalah  Di sini  dan barang-barang yang di Klim ( di sini )tetapi cek yang di terima sebanyak -------.
Terima kasih terlebih dahulu di ucapkan atas cek tersebut bagi pihak sipulan...alhamdulillah syukur... syukur sangat-sangat...( selaku insan yang menguruskan perihal ini)
Ada hikmah di sebalik apa yang berlaku dan sebagai insan yang berfikiran waras dan rasional ...usahlah melatah.. atau bermuram durja ....seharusnya di muhasabah atas diri sendiri.... setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya ...dan hanya insan-insan yang sering muhasabah dirinya tahu di mana yang perlu di perbaiki, mana salah silapnya atau apa yang perlu di tunaikan..

Allah yang mengerakkan hati-hati mereka dan apa yang kita terima adalah atas usaha yang kita lakukan...

Bantuan yang di berikan sedikit sebanyak dapat meringgankan beban sipulan itu yang patut di renungkan terlebih dahulu.....bayangkan pada mereka yang hingga kini masih lagi mengharap bantuan dari pusat zakat....permohonan masih dalam proses dan masih lagi menunggu hingga ke hari ini dengan penuh seribu pengharapan...hari berganti hari- masa berlalu dengan pantas...harapan semakin menggunung setinggi langgit..
Itulah perasaan pada mereka setiap kali memohon bantuan dari pusat zakat bagi tujuan masing-masing

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...